tussantingelingochskorpan

Alla inlägg under september 2010

Av Ida Lövgren - 29 september 2010 12:33

Idag så hade vi en kort träning, det gick faktiskt bra för oss alla  

Det blåste mycket men det var jättegott med löv! Vi tränade Rak Mini och Rak Lätt. Nu ska jag gå och äta flera löv, men vi ses! (Skrivet av Skorpan)  


MVH

TTS

Av Ida Lövgren - 22 september 2010 17:00

  Nu har äntligen filmen om när Tussan och Skorpan var på sin första tävling blivit klar   Jag måste medge att dom var jättebra, men att när nästa tävling kommer så får jag äntligen visa vad jag går för   

MVH

TTS <3

Av Ida Lövgren - 17 september 2010 14:13

    Nu är det dags för fredagsmys, om det så är det sista vi gör. Det är dags för fredagsmys hoppas inte matte stör. Nu är det slut på veckan det är dags för fredags MMMMMMMMMMMMYYYYYYSSSSS!!!  


Vi skrev upp den här sången för att hylla torkade äppelchips  


MVH

TTS


Av Ida Lövgren - 16 september 2010 14:00

Idag så har vi fått reda på att vi inte ska på tävling på lördag   

Det blev inställt för att vi bara var tre stycken anmälda. Vi bryr oss inte så jätte mycket men det skulle ha varit kul att komma ut och tävla igen. Matte är lite besviken eftersom hon hade sett fram emot den här tävlingen, men nästa tävling är i Sala den 10/10    Hälsa alla kaniner du känner!


MVH

TTS 

Av Ida Lövgren - 14 september 2010 13:45

Idag så har vi tränat mini krok, för på lördag ska vi på tävling!   

Det gick bra för oss alla att hoppa med den nya selen. Tingeling var ganska så nervös men matte var nöjd ändå med att det gick så bra att styra oss mellan hinderna 

Det var jättekul att vara i rastburen så länge och springa av sig   

Nu så håller vi på att ladda upp inför lördagens start i mini krok. Ha det bra!


KaninKamar

TTS 

Av Ida Lövgren - 10 september 2010 21:00

Idag så fick vi en ny sele av matte!   En bogsele som hon ville testa på oss. Den var mycket mjukare och skönare och ganska lätt att ta på. Om det går bra att hoppa i den så ska vi alla tre få varsin   Det gick bra att gå i den frö oss alla tre men den kändes bara lite ovan. Nu så ska vi gå och äta upp det lilla vi har kvar av vårat kvällsfoder. Dröm söta kanindrömmar om kaniner som hoppar högt över molnen och regnbågen, och som landar mjukt på en äng full med gott friskt gräs. (det var Tussan som skrev det där sista, hon tror säkert att hon är en poet)

MVH

TTS                                               

                    Bild från Rabb-it.se

  

Av Ida Lövgren - 4 september 2010 20:30

Idag så flyttade vi in i ladugården. Matte behövde laga nätet på kaninburen så att vi inte skulle gräva oss ut igen och tills dess så bor vi nu några dagar i ladugården   Tingeling tyckte det var lite läskigt i början när matte sa att det bodde råttor där, men som en så snäll syster som jag är så tröstade jag henne, och nu så är hon inte lika rädd längre.   

Vi tycker alla tre att det ska bli kul att bo här som lite omväxling. Nu så ska jag och dom andra bädda lite fint i buren, och sen gå och lägga oss. Ha det bra, MVH TTS

Klockan

Presentation


På den här bloggen skriver jag lite hur jag tror mina kaniner tänker. Jag skriver på ett litet rolligt sätt och det mesta är påhittat, t ex att dom går in på datorn ismyg :P Men ganska mycket är värklighet. Allt med träningar och tävlingar m.m

KaninGästboken

Kaninernas frågeruta

3 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tyvärr ej kaninspråk


Ovido - Quiz & Flashcards